כנס תחבורה חכמה (Smart Mobility Summit) שהתקיים במהלך השבוע בתיאטרון הבימה בלב תל אביב מצא את מייסדי Thedock Innovation Hub מוכנים ומזומנים עם שלושה אירועים מרתקים שמשכו אליהם את הסטארט-אפים המבטיחים ביותר בתחום וכן נציגים בכירים מחברות גדולות ובינלאומיות.
אחד האירועים הללו היה ״שולחן עגול״ שהתקיים במשרדי חברת אלאלוף בתל אביב, וכלל נציגים של חברת DSV, מספנות DAMEN, חברת מארסק, וואריצלה, COGOPORT ועוד כאשר בין נושאי השולחן העגול עלו נושאים כגון שיתוף מידע בין הגופים לאורך שרשרת האספקה ונושא האניות האוטונומיות בין היתר.
הנוכחים הסכימו כי למרות המידע הרב שקיים לכל חברה וחברה עדיין קיים קושי פסיכולוגי בשיתוף המידע בין חברות שונות ועלה הצורך בגוף נייטרלי כלשהו.
נציגו של נמל ברצלונה שנכח בדיון אמר כי בתוך הנמל, הארגונים השונים כן חולקים מידע (זמני הגעה של אניות, משאיות, רכבות וכו׳), אך הדגיש כי הבעיה כיום שלכל נמל יש מערכות מידע עצמאיות שלא מחוברות לנמלים אחרים. ״בענף התעופה קיימים סטנדרטים, וזאת בניגוד לענף הנמלים. אין היום סטנדרטים בינלאומיים לשיתוף מידע בין הנמלים וזו הבעיה העיקרית״.
דייויד גולין, מנכ״ל מארסק ישראל, ציין במהלך הדיון כי ״לחברת מארסק היה ניסיון מאד מוצלח. שינוי ארגוני של קבוצת מארסק הפכה את מערכות המידע שקופות ומסייע להעריך כיצד ניתן להשתפר לאורך השרשרת. אין פתרון פלא של אקסלרטור כזה או אחר שיציע לרכז את המידע עבור התעשייה. כולם רוצים לשלוט על המידע, אבל לא לנדב מידע משלהם. כרגע לא נראה פתרון אינסטנט נראה לעין״.
אשל ארמוני, יו״ר חברת נמל חיפה, התייחס לנושא האוטומציה ואמר כי ״להפוך חלק מהפעילויות שבנמל חיפה, למשל, לנמל אוטונומי, זה נושא מורכב, ולאו דווקא בגלל טכנולוגיה. הדרך היחידה לקחת נמל בבעלות ממשלתית ולהפוך חלקים ממנו לאוטונומים היא להפוך אותו לנמל פרטי וזה הכיוון של נמל חיפה. הנמל הוא רק חוליה נוספת בשרשרת הלוגיסטית ואנו פועלים כיום לחפש משקיע אסטרטגי״.
האירוע השלישי שערך TheDOCK התקיים אתמול בבוקר במשרדי חברת Windward בתל אביב והיה למעשה Demo day, כלומר יום בו הציג אקסלרטור TheDOCK מבחר מחברות הסטארט-אפ הפועלות תחתיו ואת פעילותן. יום זה כלל פאנל מרתק עם ד״ר עמי אפלבאום, יוהנה פראקי מחברת ווארצילה, ועמי דניאל מחברת Windward.