בנמל אשדוד נפרק בתחילת השבוע מטען רגיש בנפח 201 מטר מעוקב המיועד לבניית מפעל אינטל בקריית גת. חברת גרימלדי הובילה את המטען הרגיש באמצעות האוניה Grande Elladaובאמצעות חברת הבת ACL
ביום ראשון האחרון פרקה באשדוד האוניה Grande Ellada של חברת גרימלדי Mafi באורך של 50 רגל שעל גביו ציוד גדול במיוחד, בנפח של 201 מטר מעוקב. מטען זה מהווה משלוח ראשון למפעל החדש של חברת אינטל הנבנה בקריית גת.
ציוד זה הוטען בנמל ניו יורק, ארה"ב, והובל לנמל אשדוד בשטעון בנמל אנטוורפן באמצעות חברת ACL, אחת מחברות הספנות הנחשבות והמובילות באזור צפון מזרח אמריקה לבין צפון מערב אירופה הנשלטת ע"י חברת גרימלדי, ומאנטוורפן לאשדוד באמצעות חברת Grimaldi, חברת הספנות הפרטית הגדולה מסוגה באירופה.שתי החברות הנ"ל מתמחות בהובלות מטענים מתגלגלים ומטענים בעלי משקלות וגדלים חריגים במיוחד ובעלות צי של אוניות רב תכליתיות.
יש לציין שבנוסף לממדיו הגדולים של מטען זה, אשר נחשב לרגיש במיוחד, היה הכרח להעמיסו מתחת לסיפון בלבד ולכן הבחירה הטבעית לשינוע מטען מסוג זה הוא אוניות גלנוע רב תכליתיות.
מחברת אלאלוף, סוכני גרימלדי בארץ, נמסר כי 4 יחידות דומות נוספות מתוכננות להגיע לארץ בחודשים הקרובים.
האוניה Grande Ellada, היא אחת מאוניות הגלנוע (RORO) רב תכליתית הגדולות של חברת גרימלדי, הפועלות בשירות ה- Euromed.
בקו ה-Euromed פועלות סה"כ 5 אוניות, אשר פוקדות בסבב מלא round trip שלוש עשרה ארצות, 18 נמלים בתדירות שבועית (בין נמל לנמל) וביום פקידה קבוע (Fix day). אוניות אלו בעלות כושר העמסה של כל סוגי המטען "המתגלגל", מסוג RORO גלנוע המונעים בכוחות עצמם או נגררים כגון רכבים מכל סוג שהוא, משאיות, שלדות ו-MAFIS, מטענים קונבנציונליים (גם במידות ובמשקלות חריגים ) ומכולות '20 ו-'40 רגילות/ מיוחדות וכן מכולות קירור. ניתן לשנע באוניות אלו מטענים חריגים, כבדים או ארוכים במיוחד.