בתחילת פברואר יחל פיילוט עבודת לילה בנמל מתוך תקוה שהלקוחות, שפותחים את שערי מפעליהם בלילה, ייהנו מרציפות שינוע אל מול הנמל 24 שעות ביממה.
בתאריך 3/2/2008 יחל בנמל חיפה פיילוט עבודת לילה במכולות. מטרת הפיילוט לאפשר שינוע יבשתי של כ- 300 מכולות בשעות הלילה לנמל חיפה ולגרום להורדת עומסים ביום.
שיטת העבודה תתנהל כך שנמל חיפה והדיפואים למכולות ריקות יהיו פתוחים 24 שעות ביממה למתן שירות למשאיות (טרם אושרה "יד קרה" בנמל בין השעות 04:30 ל- 06:30, כדי לחבר בין משמרות ג' ו- א'). חברות תובלה בעלות מסוף מכולות עורפי, ישנעו מכולות בסבבים קצרים בין המסוף שלהן לבין הנמל ו/או הדיפואים. בשיטה זו, השינוע מול הלקוחות ימשיך להתבצע ברובו בשעות היום.
בכך יושג כי לקוחות שפותחים את שערי מפעליהם בלילה, ייהנו מרציפות שינוע אל מול הנמל 24 שעות ביממה.
בפיילוט לוקחים חלק נמל חיפה בראשות יואב מרגלית רמ"ח מכולות, דיפואים (נפטון, גל מרין ואמקו ים), חברות תובלה (תבור שאן חרוד, גליל מערבי, פרידנזון, נועה הובלות), סוכני מכס (UTI וקרגו אמרפורד), סוכני אוניה (צים, מרסק, MSC, אלאלוף).
במסגרת הפיילוט תידרש תמיכה מסוימת של סוכני מכס בתהליך התפעולי, בעיקר בהיבט של טיב ותקינות השידורים לנמל לגבי המכולות לשינוע בלילה.
מאחורי הפיילוט עומד ד"ר דוד בנטולילה שמונה בשעתו, על ידי מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים גדעון סיטרמן, לעמוד בראש ועדה שתגיש מסקנות והצעות מיידיות לפתרון הלחץ והצפיפות בנמלים. הועדה, שנודעה לאחר מכן בשם "ועדת סיטרמן", הורכבה מד"ר דוד בנטולילה, אריה סחיש וגדעון רצר. הועדה נפגשה בחודשים האחרונים עם יבואנים ויצואנים גדולים, עם סוכני אוניות וסוכני מכס במגזר הספנות.
ד"ר דוד בנטולילה: "הגברת הפעילות בלילה תבטיח את הצלחת הפיילוט ותועיל לכלל השותפים בקהילייה הימית בהיבטים של צמצום עומסים בשעות היום וניצול תשתיות מיטבי של ציוד כבד ומשאיות".
ד"ר בנטולילה קרא לחברות תובלה, סוכני מכס וסוכני אניה נוספים להצטרף ולקחת חלק בפיילוט.
החל משבוע הבא: פיילוט עבודת לילה בנמל חיפה
בתחילת פברואר יחל פיילוט עבודת לילה בנמל מתוך כוונה שהלקוחות, שפותחים את שערי מפעליהם בלילה, ייהנו מרציפות שינוע אל מול הנמל 24 שעות ביממה. בפיילוט לוקחים חלק נמל חיפה, דיפואים, חברות תובלה סוכני מכס וסוכני אניה
29.01.08 / 00:00