התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה

We Serve Your Interest

התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה

כנס הלקוחות השנתי של נמל חיפה נערך בסימן תחילת הפעילות הצפויה של ברית הענק 2M בחיפה: ההצטיידות בגוררות ובציוד מתאים, התפוקות הגבוהות והפרסים הבינלאומיים, ואפילו האתגר לצים. וכמובן שירות הלקוחות
06.09.15 / 14:42
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
צילום: ורהפטיג-וניציאן
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
משמאל: פיני סבח, מנדי זלצמן ודודי בסון
06.09.15
משמאל: פיני סבח, מנדי זלצמן ודודי בסון
צילום: ורהפטיג-וניציאן
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
דיויד גולין
06.09.15
דיויד גולין
דוד קסטל
06.09.15
דוד קסטל
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
צילום: ורהפטיג-וניציאן
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
גיל מילר (מימין) ונתי אלאלוף
06.09.15
גיל מילר (מימין) ונתי אלאלוף
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
06.09.15
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה
צילום: ורהפטיג-וניציאן
התפאורה בנויה, עכשיו העובדים צריכים לתת הצגה

המפגש השנתי "Friendship 2015 " הפך כבר למסורת בקרב קהילת הים והלקוחות הרבים של חברת נמל חיפה. על רקע חופיה היפים של העיר, נקבצו מאות אורחים באולם ״ימה״. האורחים הרבים זכו לקבלת פנים חמה ממנכ"ל חברת הנמל מנדי זלצמן וצוות ההנהלה, וניכר היה כי כניסת ענקיות הספנות מארסק ו-MSC  ישירות לנמל חיפה מנמלי המזרח הרחוק, באמצעות ברית ה- 2M, תרמו רבות למצב הרוח המרומם.

 

המפגש, שנפתח בארוחת בוקר מפנקת ומיד אחריה ברכות וקטעי מוזיקה קלילה של להקת ״ביג בנד״, כלל גם סקירות קצרות של סמנכ״לי מחלקות הכספים, התפעול והשיווק.

 

ראשון הדוברים היה יו״ר חברת נמל חיפה משה עברי-סוקניק: ״אני שמח ונרגש לפגוש אתכם. אנו בתקופה של שינויים דרמטיים בספנות ובנמלים. התחלנו את השנה בציפייה לקבל את P3, מה שלא צלח לבסוף, ובעוד חודש אני מאמין שנראה את 2M בחיפה. חוסר היציבות הכלכלית בעולם והקמת הרצפים החדשים מביאים למצב של חוסר בהירות. האתגר שלנו הוא להתאים את החברה למציאות המשתנה. בכך אנו עוסקים ולא שוכחים את לקוחות הנמל והעדיפויות שלהם. חשיבות הנמל בשרשרת ברורה לנו״.

 

נשיא לשכת הספנות ד״ר יורם זבה היה מלא שבחים לנמל חיפה להנהלה ולעובדים כאחד. הוא הזכיר את זכייתה של חברת הנמל בפרס הראשון בעולם בקטגורית השפעת הנמל על קהילת הים, את אות ההצטיינות לה זכתה חברת נמל חיפה מטעם אתר התיירות המוביל בעולם Trip Advisor על היעילות בהפעלת טרמינל הנוסעים בנמל, ועל תפוקות שיא של 318 מכולות בשעת עגורן, באמצעות שישה מנופים - שיא שנקבע ממש לאחרונה. אולם מעל לכל שיבח נשיא הלשכה על ההתייחסות של נמל חיפה בשנה האחרונה לפריקת צובר וחופנים: ״לא בכדי שבשנת 2014 חל גידול של כ- 85% בטיפול בצובר וחופנים ובכ- 49% במטען כללי״, ציין ד״ר זבה והוסיף: ״מנדי, אין לכם על מה להתלונן ואני שמח לפרגן. לא בכדי בחרו שתי חברות הספנות הגדולות בעולם בנמל חיפה כנמל העיקרי (והיחידי) ביבוא מהמזרח הרחוק״.

 

את דבריו חתם ד״ר זבה בתשבוחות לחברת צים ומנהלה רפי דניאלי, על החציון המוצלח שלה, עם EBIT של 7.1% - מקום 5 בעולם בדירוג הרווח התפעולי.

 

אליצ׳ה פרנקל, סמנכ״לית פיתוח עסקי ומסחר בנמל, הודתה לקהל האורחים הרב: ״אני מרגישה יותר קרובה ומחוברת אליכם, ובזכותכם, אז תודה לכם״, אמרה. ״בשנה שעברה דיברנו על ׳חישוב מסלול מחדש׳ מתוך כוונה לבצע שינוי, ואכן בתחומים מסויימים הצלחנו לעשות שינויים מהותיים״.

 

פרנקל ציינה, כי בשנת 2014 הצליח הנמל להביא לכדי פריקה של כ- 25 אלף כלי רכב ואילו השנה יעמוד הנתון על כ- 30,000 רכבים: ״יבואני הרכבים הביעו את אמונם בנמל. חברת הספנות גרימלדי, למשל, באמצעות סוכנה אלאלוף, המשיכה ופקדה את הנמל מידי שבוע, גם בשבועות שהיה בבטנן מכוניות ספורות לפריקה בחיפה. אז תודה רבה לחברת אלאלוף״. פרנקל אף הודתה לחברת מנו ספנות על ההחלטה לחזור ולפקוד את הנמל באמצעות אניות גלנוע.

 

סמנכ״ל תפעול דוד כהן סקר את פעילות החטיבה, ״עם הפנים ללקוח״, כהגדרתו: ״חוסר הוודאות שאפיינה את השנה שעברה לא השתנתה גם השנה". כהן ציין שלמרות התנאים המורכבים, חברת הנמל מחוייבת לספק שירות ולהשקיע בציוד ובתשתית: ״למרות אי הוודאות, הנהלת הנמל והדירקטוריון מרגישים שאנחנו יודעים לאן אנו הולכים״.

 

כהן חשף את ההיקף הנרחב של הרכש שביצע הנמל עבור פעילות המכולות, לרבות רכישת גוררת 70 טון/דחף שתיקלט בנובמבר 2015;  רכש של 2 עגורני גשר ו-3 עגורני שער שייקלטו בינואר 2016 ; הגדלת היכולת לטפל במטעני הרכבת, מ- 20 ל- 36 קרונות רכבת; הרחבת צי הגוררים ב- 45 יחידות שייקלטו בקרוב וברכישת 5 מלגזות חדשות.

 

בהקשר של פעילות המטען הכללי והתפזורת חשף סמנכ״ל התפעול כי נרכשו 3 מנופים ניידים בנמל הקישון והם נקלטים בימים אלה ובנוסף על כך נרכשו 2 מלגזות 32 טון שייקלטו בדצמבר 2015, 2 דחפורים שיקלטו בינואר 2016, 7 מלגזות 16 טון שייקלטו בפברואר 2016 ונרכשה מערכת אקו-הופר המהווה נדבך משלים לביצוע עבודה בתפזורת לפי התקנות של איכות הסביבה ובתפוקות גבוהותֿ והיא תיקלט בינואר 2016. ולסיום חשף כהן כי העבודה להקמת שער המטענים החדש בנמל תחל במהלך נובמבר 2015.

 

מוטי ווטארו, סמנכ״ל הכספים החדש של החברה, הציג את עצמו בפני הנוכחים והציג את האתגרים העומדים בפניו.

 

אחרון הדוברים היה מנכ"ל חברת הנמל מנדי זלצמן, שהודה לאורחים הרבים. הוא שיבח בראשית דבריו את ראש רספ״ן ר/ח יגאל מאור: "התמזל מזלנו ועל ציר הזמן עומד לרשותנו רגולטור שאפשר תחילת את כניסת שירות ה- GGS של MSC ועכשיו עם ה- 2M . תודה רבה ליגאל מאור, שמאפשר לנו למתוח איברים ולמצות את הפוטנציאל שלנו״.

 

זלצמן הביע תקווה שחברת צים, לקוח ותיק ונאמן של חברת הנמל, ״תרים את הכפפה״, כהגדרתו, ותציע שירותים תחרותיים לשירות ה- 2M. בהקשר זה הוסיף זלצמן: ״אני מקווה שזה יחלחל לכל הלקוחות והעובדים שה-2M הוא שטר כבד מאוד לפרעון. הוא מותח לנו את האיברים, כשרקע כמה נושאים לא פתורים: הפרטה, הסכמים, רציפים חדשים״.

 

זלצמן שיבח את העובדים על הרצון לשתף פעולה, מתוך הבנה לחשיבות המהלך בקליטת האניות של ה- 2M וההתחייבות לתפוקות גבוהות, למרות שלא על כל הנושאים הושגו הבנות מלאות מולם: ״לא תהיה הזדמנות שניה. פקידה אחת או שתיים לא מוצלחות ונגמר הסיפור של ה- 2M. הסיפור הזה מאוד רגיש ומאתגר ואנו לוקחים אותו במלוא הרצינות.

 

זלצמן סיכם: ״אנו נשענים על החלטות הדירקטוריון שלנו, שגיבו את ההחלטה להיכנס לרכש של גוררות גדולות, המאפשרות הכנסת אניות ענק לתוך הרציפים. מעט מאוד אנשים הבינו אז מדוע צריך ציוד משמעותי כזה. זה מאפשר לבנות את התפאורה והעובדים יתנו את ההצגה״.

 

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
הובלה בגל-נוע
מכולות
מטען כללי
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×