ועידת ה- Euromed השנתית, ה- 23 במספר של קבוצת גרילמדי נפתחה בסוף השבוע בסיציליה ובה לקחו חלק אנשי מפתח מרכזיים מתחומי המימון, תחבורה, לוגיסטיקה ונמלים, מרחבי העולם. הועידה השנה התמקדה בנושאים בעלי עניין גלובלי לרבות יעילות אנרגית וקיימות סביבתית, תובלה אינטר-מודלית ותחבורה קצרה בים.
בנאום הפתיחה שלו אישר המנכ"ל עמנואל גרימלדי כי ההווה של קבוצת גרימלדי ירוק וכי המטרה לטווח הארוך היא הובלת מטענים ונוסעים ברמה של Zero Emission, קרי זיהום ברמה אפסית. ״זה מה שמצופה מאיתנו. רמה אפסית״, הדגיש גרימלדי וציין שבמהלך השנה האחרונה הקבוצה ביצעה השקעות נרחבות במחקר ופיתוח ובכך מביעה הקבוצה את מחויבותה החזקה בצמצום הזיהום תוך שיתוף פעולה עם היוזמות הרבות שמקדמת הקהילה הבינלאומית.
מנכ״ל הקבוצה ציין שהעדיפות הראשונה של קבוצת גרימלדי היא עמידה בתקנה IMO 2020 בנושא דלקים, שתשנה, לדבריו, את התחבורה הימית באופן גלובלי. כזכור, החל מה -1 בינואר 2020, תכולת הגופרית של פליטת כלי השיט תהיה ברמה הפחותה מ- 0.5%.
באשר לביצועיה הכלכליים של הקבוצה ציין גרימלדי כי הקבוצה שומרת על יציבות פיננסית, המחזור בשנת 2019 יציב ומגמת הגידול בהיבט התפעולי והפיננסי מהשנים האחרונות נשמרת. הוא אף ציין שבשנת 2019 חל גידול קל והנתונים טובים.
״ולמרות שאנו תורמים רבות בתחום המחקר והפיתוח לטווח הארוך, לטווח הקצר והבינוני, עשינו שינויים משמעותיים במעבר לשימוש בדלקים נקיים יותר״, אמר גרימלדי והוסיף: ״לאור זאת, 101 מתוך צי בן 130 אניות יצוידו בקרוב במערכות ניקוי גזי פליטה, ואילו מינואר 2020 הספינות הנותרות יופעלו בדלק נקי. השימוש ההולך וגובר במערכות סינון יעילות יותר המסוגלות לסנן חלקיקים מיקרופלסטיים ומתכות כבדות בים נמצא גם הוא במחקר״ ציין גרימלדי.
גרימלדי ציין שבין יתר ההשקעות, צי קבוצת גרימלדי יתרחב ב- 17 אניות חדישות, מתוכן 12 אוניות מסוג GG5G להובלת גלנוע ומטען ״מתגלגל״, ביחד עם 5 אניות מסוג PCTC (כלומר, Pure Car & Truck Carrier), והן יהיו האניות ה-״ירוקות״ ביותר מבין אניות הגלנוע הפעילות כיום בעולם.
יעילות אנרגטית היא לא רק חובה מוסרית לנוכח האיום הסביבתי החמור שאנו חווים. זהו המפתח לשיתוף פעולה בקהילה הבינלאומית כולה באמצעות קידום תחבורה אינטר-מודאלית נקיה וזולה
עמנואל גרימלדי, מנכ״ל קבוצת גרימלדי
גרימלדי ציין שלאחרונה יצאה הקבוצה במכרז לבניית 2 אוניות חדשות מסוג ro/pax להובלת מטעני גלנוע ונוסעים, המיועדות לקווים הבלטיים. אניות אלו יצוידו בסוללות חשמל בהתאם לתפיסה החדשנית של הקבוצה של Zero Emission in Port, כלומר מנועי האניות יוזנו באנרגיה באמצעות סוללות ליתיום, בכדי להניע אותן במהלך עגינה, ללא צורך להפעיל את מנועי הדיזל ובכך להשיג פליטות אפסיות בנמל.
"יעילות אנרגטית היא לא רק חובה מוסרית לנוכח האיום הסביבתי החמור שאנו חווים. זהו המפתח לשיתוף פעולה בקהילה הבינלאומית כולה באמצעות קידום תחבורה אינטר-מודאלית נקיה וזולה״, אמר גרימלדי וציין כי בשנתיים האחרונות נפח המטען שהובילה קבוצת גרימלדי צמח בכ -17% ובמקביל פחתה צריכת הדלק ב- 2% כמו גם רמת פליטת הגופרית לכל מייל ימי. הוא ציין שלמרות מאמציו לעשות שימוש בדלקים ״נקיים״, המחיר לטון של דלק דל גופרית האמיר ל- 500 דולר לטון – פי 2 מהמחיר של דלק ״רגיל״.
באשר לביצועיה הכלכליים של הקבוצה ציין גרימלדי כי הקבוצה שומרת על יציבות פיננסית, המחזור בשנת 2019 יציב ומגמת הגידול בהיבט התפעולי והפיננסי מהשנים האחרונות נשמרת. הוא אף ציין שבשנת 2019 חל גידול קל והנתונים טובים.
כאמור, לארוע הגיעה נציגות ישראלית מרשימה בראשות נתן אלאלוף יו״ר קבוצת אלאלוף, ולצידו גיל מילר מנכ״ל אלאלוף ספנות ודני אלאלוף מנהלה המסחרי של החברה. המשלחת כללה נציגים בכירים מבין חלק נכבד מיבואני הרכב מישראל, כמו גם יו״ר חברת נמל חיפה אשל ארמוני, המנכ״ל מנדי זלצמן וסמנכ״ל הלקוחות אליצ׳ה פרנקל, ומנמל אשדוד לקח חלק סמנכ״ל הלקוחות אלי בר-יוסף.
נדגיש כי קבוצת גרימלדי הינה חברת ספנות גלובלית המתמחה בשינוע מטענים ונוסעים באמצעות אניות גלנוע ומעבורות. לקבוצה פריסה רחבה ברשת הקרויה Motorways of the Sea, המקשרת 100 יעדים בים התיכון, בים הבלטי ובצפון אירופה. הקבוצה פועלת בישראל, באמצעות הסוכנות אלאלוף מזה שנים רבות ומפעילה שני קווים מרכזיים הראשון לאדריאטי והשני למערב הים התיכון, באמצעות אניות גל-נוע רב תכליתיות להובלת ציוד מתגלגל, רכבים ומכולות.