ספר ההזמנות של צי גרימלדי ממשיך לגדול: במסגרת ההסכם שנחתם בסוף אוקטובר עם China Merchants Heavy Industries Jiangsu לבניית חמש אניות PCPT חדשות, מימשה הקבוצה את האופציה לעוד חמש אניות. במהלך זה עלה האניות הכולל שהזמינה החברה הנפוליטנית ל-15 אניות חדשות תוך פחות משלושה חודשים.
עם קיבולת טעינה של למעלה מ-9,000 CEU (יחידות שוות ערך לרכב), האניות מיועדות להובלת רכבים חשמליים כמו גם רכבי דלק מאובנים. הם קיבלו את התווית בדרגת Ammonia Ready מ-RINA (רישום הספנות האיטלקי), המאשרת שהספינות מיועדות להמרה בסופו של דבר לשימוש באמוניה כדלק ימי.
אניות אלו יצוידו בסוללות מגה ליתיום, פאנלים סולאריים ויכולת חיבור לחוף, אשר - היכן שניתן - מהווה חלופה ירוקה לצריכת דלק מאובנים במהלך שהות בנמל. טכנולוגיות מתקדמות אחרות יותקנו על הסיפון במטרה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית - אלה כוללות מערכת שימון אוויר, הנעה חדשנית ועיצוב גוף אופטימלי. בסך הכל, הספינות החדשות יוכלו לצמצם את צריכת הדלק ב-50% בהשוואה לדור הקודם של ספינות נושאת מכוניות.
ה-PCTC החדשים ייפרסו בהפלגות בין אירופה, צפון אפריקה והמזרח הקרוב והרחוק כדי לענות על צורכי התחבורה החדשים של שחקני תעשיית הרכב.
עשר הספינות שהוזמנו מ-China Merchants Heavy Industries Jiangsu יימסרו בין 2025 ל-2027. בסך הכל, הודות להשקעותיה האחרונות בהיקף כולל של כ-2.5 מיליארד דולר, הקבוצה תקבל מסירה של 25 אניות חדשות אולטרה-מודרניות במהלך חמש השנים הקרובות.
נציין כי קבוצת אלאלוף מייצגת את קבוצת גרימלדי בישראל.