למעלה מ- 500 אורחים מעשרות מדינות לקחו חלק במפגש ה- Euro-med Convention השנתי ה-19 במספר של קבוצת גרימלדי שנערך השנה ב- Wrold Trade Center בברצלונה. בראש המשלחת ישראלית שכללה כ- 45 אורחים עמדו נתן אלאלוף סגן נשיא קבוצת אלאלוף, אפרים אלתר המנכ״ל ודני אלאלוף מנהל המכירות של חברת אלאלוף, המייצגת את גרימלדי בישראל זה שנים רבות, ואליהם התלוו נציגי יבואני הרכב הגדולים בישראל ומנהלי נמלי חיפה ואשדוד.
נזכיר כי קבוצת גרימלדי הינה חלוצה בפיתוח הקונספט של Short Sea Shipping קרי קווי ספנות בינלאומיים קצרים המקשרים מרכזי תעשייה וסחר ומהווים חלופה ראויה להובלה יבשתית של נוסעים וסחורות. התפיסה של הקבוצה היא שבאמצעות קוים אלו נחסכות עלויות רבות בפיתוח תשתיות כבישים ורכבות ועם זמני הובלה מהירים הטומנים בחובם גם הורדה משמעותית מעומסים בתשתיות היבשתיות, זיהום אויר מופחת וצמצום תאונות דרכים, התמקדה הקבוצה בהצלחה רבה בקוים קצרים ביבשת אירופה.
כאמור, המפגש ה- 19 כלל שני מושבים. הראשון התמקד בקווי הספנות הקצרים ובשאלה באילו צעדים משמעותיים יש לנקוט בכדי להביא לגידול בפעילות קוים אלו. וכן, האם מוטל על מדינות וגופים בינלאומים לממן באמצעות מענקים ציבוריים את פיתוח הקוים הללו באזור ה- West-med ובמידה וכן, האם באמצעות תמריצים כלכליים דוגמת שיטת ה- Ecobonus. במושב לקחו חלק נציגים בכירים לרבות מנהלי רשויות נמלי ולנסיה, סבונה וברצלונה, נשיא איגוד הנמלים באיטליה, ונציג הנציבות האירופית.
המושב השני התמקד בתחליפי הדלקים ואיכות הסביבה על רקע הכוונה של ארגון הספנות העולמי להגביל משמעותית את רמת הזיהום של כלי השיט החל מ- 2025. במושב דנו בחשיבות לקדם את פעילות חטיבות ה- R&D במציאת תחליפים ראויים על רקע הכשלון בשימוש ב- LNG (גז נוזלי) באניות.
הארוע נחתם במסיבת עתונאים בה חשף עמנואל גרימלדי, מנכ״ל הקבוצה נתונים מפתיעים וטובים במיוחד. כידוע, את שנת 2014 סיימה הקבוצה עם רווח נקי של 207 מיליון אירו והיא היתה השנה הטובה ביותר מאז המשבר הכלכלי של 2009. ואילו, עפ״י עמנואל גרימלדי מנכ״ל הקבוצה, שנת 2015 צפויה להיות השנה הטובה ביותר מאז ומעולם. עמנואל גרימלדי סירב לנקוב במספר אולם ניתן היה להבין מדבריו שהרווח הנקי צפוי לעלות מעל ל- 300 מליוני אירו. לדבריו התוצאות הושפעו מחד מהירידה החדה במחירי הדלקים ומאידך מאסטרטגיה המורכבת משני נדבכים לפיה להחזיק בצי אניות הפועלות בשווקים מאוזנים מחד ומאידך להצטייד באניות גדולות וחסכוניות שיחליפו בהדרגה אניות קטנות וישנות.
עמנואל גרימלדי ציין כי השימוש ב- Green Tech Improvements הביא לחסכון כולל של כ- 200 מליון אירו בשנת 2015 מה שתרם רבות לרווחיות הגבוהה של הקבוצה. כאמור, בין הפעולות שננקטו ניתן לציין את החלפת מדחפים (פרופלורים) ב- 19 אניות, כמו גם צביעת כ- 80 אניות בצבע מבוסס סיליקון המביא לכ- 10% בחסכון בדלק וכן השימוש במסננים יחודיים ב- 46 אניות.
בשנת 2015 המשיכה הקבוצה להצטייד ורכשה 8 אניות מסוג Car Carriers בהשקעה כוללת של 465 מליוני דולרים והיא שיפרה קוי סחר רבים.
נציין כי הקבוצה פועלת בישראל, באמצעות הסוכנות אלאלוף מזה שנים רבות ומפעילה שני קווים מרכזיים הראשון לאדריאטי והשני למערב הים התיכון, באמצעות אנות גל-נוע רב תכליתיות להובלת ציוד מתגלגל, רכבים ומכולות.
באשר לצפוי בעתיד, מסתמן כי בקרוב יוצע שירות משודרג ליבואני הרכב הישראלים ביבוא מנמלי צפון אמריקה.