לאחרונה, כך מסתבר, גוברות התלונות מצד חברות ספנות הפועלות בסין בדבר חריגות משמעותיות בהצהרות טעינה, לגבי משקל התכולה, אותן מגישים יצואנים סיניים.
חברת הספנות היפנית NYK נקטה ביוזמה חד צדדית, בעקבותיה הלכו גם חברות נוספות, והודיעה ללקוחותיה כי עליהם למסור את המשקל המדויק ואחרת יחויבו בעלויות נוספות הכרוכות בביצוע התיקון הדרוש בהצהרות.
בחוזר אותו הפיצה חברת NYK חזרה החברה והדגישה בפני לקוחותיה כי האחריות למסירת המידע המדויק המתייחס למשקל, חלה על השוגר בעת הזמנת המקום וכי עליהם להצהיר את המשקל המדויק בתעודת האחסנה.
החברה הגדירה את גורם המשקל כגורם כבד משקל וחיוני לבטיחות ולאחסנת המכולה באונייה וכי העדר שיתוף פעולה יגרור תביעות בגין נזק למטענים במהלך שינוע מכולות שלגביהן לא נמסרו פרטי המשקל הנכונים.
מנתונים אשר פורסמו במזרח, חברות הספנות איתרו שורה של מקרים בנמלי שנזן ושנגחאי, אשר עקב מידע שגוי סיכנו היצואנים את האונייה וגרמו לשיבושים חמורים בטעינת המכולות.
לאור ההחמרה בנושא, פועלות כיום חברות הספנות יחד עם מסופי המטען כדי להדק את הבקרה בעת כניסת המכולות לנמלים.
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.
חברת הספנות היפנית NYK נקטה ביוזמה חד צדדית, בעקבותיה הלכו גם חברות נוספות, והודיעה ללקוחותיה כי עליהם למסור את המשקל המדויק ואחרת יחויבו בעלויות נוספות הכרוכות בביצוע התיקון הדרוש בהצהרות.
בחוזר אותו הפיצה חברת NYK חזרה החברה והדגישה בפני לקוחותיה כי האחריות למסירת המידע המדויק המתייחס למשקל, חלה על השוגר בעת הזמנת המקום וכי עליהם להצהיר את המשקל המדויק בתעודת האחסנה.
החברה הגדירה את גורם המשקל כגורם כבד משקל וחיוני לבטיחות ולאחסנת המכולה באונייה וכי העדר שיתוף פעולה יגרור תביעות בגין נזק למטענים במהלך שינוע מכולות שלגביהן לא נמסרו פרטי המשקל הנכונים.
מנתונים אשר פורסמו במזרח, חברות הספנות איתרו שורה של מקרים בנמלי שנזן ושנגחאי, אשר עקב מידע שגוי סיכנו היצואנים את האונייה וגרמו לשיבושים חמורים בטעינת המכולות.
לאור ההחמרה בנושא, פועלות כיום חברות הספנות יחד עם מסופי המטען כדי להדק את הבקרה בעת כניסת המכולות לנמלים.
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.